Header Ads

Despre apele florale si efectele lor benefice

Printre produsele care fac minuni pentru tenul nostru se numara si apele florale. Folosite inca din antinchitate, apele florale si-au pastrat statutul de  ingrediente cu o gama larga de utilizare, fie ca vorbim de folosirea lor ca atare pentru ingrijirea tenului sau in compozitia produselor cosmetice precum, lotiuni tonice, demachiante, creme sau masti, fie ca vorbim de utilizarea lor in diverse preparate culinare, asa cum se intampla in bucataria orientala cu apa de trandafiri si portocale, folosite in diverse produse de patiserie, inghetate  sau dulciuri( baclava).


Apele florale sau hidrolatul se obtin prin distilarea florilor, frunzelor sau anumitor parti ale unei plante in vedere obtinerii uleiului esential. Apele florale sunt un produs secundar acestui proces astfel  vaporii de apa care traverseaza planta se colecteaza si dupa racire devin  apa.

Apele florale contin o cantitate redusa de uleiuri esentiale ceea ce face posibila utilizarea lor direct pe piele. Apele florale sunt delicate cu pielea sensibila si pot fi folosite chiar si la bebelusi.

Acestea pot fi cumparate din magazinele de specialitate sau online. Pe piata din Romania veti gasi o varietate mare de astfel de produse. Inainte de a cumpara asigurati-va ca produsul nu contine conservanti, parfumuri, alcool sau alte substante.
Cele mai utilizate ape florale in cosmetica sunt:

  • apa florala de trandafir: potrivita pentru toate tipurile de ten, calmeaza pielea sensibila sau iritata, are propretati anti-imbatranire si astringente
  • apa florala de lavanda: este indicata mai ales pentru tenul mixt/gras, are proprietati antiseptice.calmeaza iritatiile,arsurile solare
  • apa florala de musetel: potrivita pentru ochi umflati, irtitati, cearcane,calmeaza pielea iritata
  • apa florala de tei: potrivita pentru tenurile uscate delicate, hidrateaza tenul,reda luminozitatea si stralucirea tenului
  • apa florala de albastrele: potrivita pentru toate tipurile de ten, este recomandata pentru cearcane si piele cu probleme,are proprietati cicatrizante
  • apa florala de roinita: recomandata pentru tenurile sensibile sau mature, cu proprietati cicatrizante si antiinflamatoare, are efect anti-imbatranire si calmeaza pielea
  • apa florala de menta: are efect tonic,recomandata pentru tenul obosit, ajuta in cazul iritatiilor
 In ultima saptamana am avut ocazia sa testez doua ape florale puse la dispozitie de www.elemental.ro : Apa florala de trandafiri si Apa florala de Melisa
sursa foto

Primul produs, apa de trandafiri a devenit dupa prima utilizare preferata mea. Recunosc ca am preferat-o in defavoarea apei florale melisa datorita mirosului.Apa de trandafiri are un miros delicat, usor pe cand cea de melisa are un miros mai puternic,  mult prea dulce pentru gusturile mele.

Cum am folosit cele doua produse si ce am remarcat intr-o saptamana?

In prima zi am folosit apa de trandafiri dupa demachiere, si in acest caz nu am mai folosit lotiune tonica si crema. Avand un ten uscat nu a fost de ajuns cu toate ca tenul se simtea catifelat si placut la atingere.

Zilele urmatoarea am folosit apa de trandafiri impreuna cu uleiul de masline pentru demachiere rezultatul a fost unul foarte bun, In acest caz am considerat ca nu mai este nevoie sa aplic si lotiunea tonica, am folosit doar crema hidratanta.
sursa foto
Apa florala de melisa am folosit-o dupa exfoliere si o masca cu miere si avocado(masca o gasiti aici). Rezultatele au fost bune, tenul hidratat si o senzatie foarte placuta.
Am continuat sa folosesc aproape in fiecare dimineata apa de trandafiri ca baza pentru machiaj si sunt foarte multumita.
D
upa o saptamana de utilizare a acestor ape pot sa confirm parerile pozitive. Tenul meu este hidratat, mai luminos, culoare a devenit uniforma iar semnele de oboseala nu mai sunt atat de vizibile.
 O mica recomandare pentru cei care vor sa incerce apele florale, dupa aplicare lasati cateva minute sa actioneze si stergeti fata cu un prosop, altfel pielea se va deshidratat.
Pentru ca sunt adepta produselor homemade si a celor care utilizeaza ingrediente in forma lor cat mai naturala recomand sa incercati produsele elemental.ro

No comments