Header Ads

Cum e sa lucrezi de acasa?


Vrei sa lucrezi de acasa? Ti se pare ca e cel mai grozav  job de pe pamant? Nu poti sa vezi mai departe de cliseele din filme si crezi ca totul e perfect daca lucrezi de acasa.



Hai sa vedem mai jos cum e intr-adevar sa lucrezi de acasa:

1.Cum e sa lucrezi de acasa versiunea fantezista vs realitate
Probabil iti imaginezi ca a lucra de acasa indiferent de domeniul in care activezi este un vis. Te trezesti la ce ora vrei, iti faci programul asa cum ai chef, fara sefi, fara stres, fara deadlineuri, fara colegi enervanti, fara toate acele lucruri pe care le experimentam toti la un job normal. Daca ai chef poti sa lucrezi in pijama sau daca simti ca ai mai multa inspiratie, chiar dezbracat. Mmmm ce bine  suna, nu? E ca si cum ai fii intr-o vacanta continua! Zen! Ce poti sa-ti doresti mai mult?

Si realitate care zice nu si nu!
 Se spune ca nu e bine sa amesteci viata personala cu cea profesionala si pe buna  dreptate. Atunci cand te gandesti sa lucrezi de acasa nu iei foarte multe lucruri in calcul si oricat de pregatit ai fi pentru asta, te asigur ca nu esti. Depinde si foarte mult de domeniul in care activezi dar si de caracterul tau.

Eu am sa ma refer in acest articol la experienta mea ca sa fie lucrurile cat mai clare.
In urma cu 2 luni am renuntat la biroul pe care il aveam intr-o zona din centrul capitalei. Nu mi-am dorit sa lucrez de acasa dar circumstantele au facut sa fiu nevoie sa parasesc acel birou si am zis ca o experienta de genul asta nu strica.

In acest moment activitatea mea este 80 % online- content writing, administrare pagini de facebook, crearea si setare campanii facebook ads si google ads. Intalnirile cu clientii se desfasoara la sediul acestora sau in meeting room-uri inchiriate, foarte multi prefera asa sau online - timpul este un factor decisiv. Comunicarea  cu diversi colaboratori se face tot online - o solutie eficienta pentru toata lumea.

Astfel, programul meu se imparte intre activitatile online, intalniri la client si plimbari administrative asa cum imi place mie sa le numesc.

Mi-am propus de la inceput sa separ lucrurile astfel agenda mea este stabilita dinainte si nu amestec activitatile personale cu cele profesionale. Cand lucrezi de acasa, ai tendinta sa mai faci si cate ceva prin casa - mai bagi masina sa spele, mai faci o supa, etc. (suflet de gospodina, ce sa-i faci?).  Ei bine, eu evit sa fac astfel de activitati in intervalul 9-18.

Intr-o zi obisnuita programul meu arata cam asa: ma trezesc la 7(exercitii, dus, mancat, imbracat, machiat) si incep programul de lucru la 9, imi iau pauze atunci cand am nevoie( de foarte multe ori sunt atat de prinsa incat uit de pauze - ca la corporatie), verific mailuri si prioritizez activitatile, merg la intalniri, etc. Programul meu se incheie dupa ora 18.00, cateodata chiar la 22.00.
Deci, programul meu e destul de incarcat si nu prea am timp sa stau degeaba dar sunt si zile mai lejere.

Cum e sa lucrezi de acasa- Avantaje

Bineinteles ca ai si avantajele cand lucrezi de acasa!
-poti sa-ti organizezi timpul asa cum consideri tu ca iti este mai bine
-ai multa liniste si te poti concentra mai usor
-iti iei pauza cand vrei sau cand ai nevoie fara ca cineva sa iti faca observatie ca ai stat cu 2 minute mai mult in pauza
-castigi timp pentru ca nu mai trebuie sa te deplasezi din casa la birou
-eviti statul in trafic, aglomeratia de la metrou si ratb, mirosurile neplacute, etc.,
-poti sa-ti prepari pranzul acasa
-eviti tentatiile nesantoase si mancarea comandata de la pranz
-poti sa lucrezi de oriunde din casa
-nu te mai te stresezi cand ploua afara ca o sa ajungi unda la birou
-nu te mai enervezi iarna cand ninge, totul e blocat si tu stai in statie 40 de minute
-nu ai sefi nesuferiti care sa te streseze
-ai libertatea de a-ti alege clientii si proiectele
- iti permiti sa spui NU
-cheltui mai putin bani pe taxi si abonamente pentru transportul in comun

Cum e sa lucrezi de acasa - Dezavantaje

-petreci foarte mult timp singur
-esti sedentar. trebuie sa iti faci un program serios si regulat de exercitii, altfel risti sa iei cateva kilograme in plus si alte cateva probleme de sanatate
-intervine rutina
-ai tendinta sa treci de la un lucru la altul fara sa termini nimic
-amani lucrurile
-uiti sa iti iei pauza
-ai mai multe responsabilitati
-ai dedline-uri
-ai foarte multe taskuri de indeplinit in acelasi timp
- ai tendinta sa lucrezi si in weekend

Bineinteles, acestea sunt din perspectiva mea. Am intalnit numerosi freelanceri si colaboratori care sunt foarte fericiti cu acest mod de lucru. In mod clar sa lucrezi de acasa nu este pentru oricine, depinde foarte mult de activitatea pe care o desfasori dar si de caracter. Daca esti o persoana sociabila care lucreaza bine intr-un mediul cu mai mult colegi, atunci o sa-ti fie mai greu sa te adaptezi. Daca esti o persoana care lucreaza mai bine singura, acest tip de lucru o sa ti se para ideal!

Eu personal prefer sa fiu inconjurata de oameni dar momentan nu ma deranjeaza sa lucrez singura de acasa, dimpotriva sunt zile cand sunt mult mai productiva.

Daca va hotarati ca vreti sa lucrati de acasa asteptati-va de la cei din jur sa nu intelega  asta. O sa va loviti de tot felul de reactii si afirmatii:
-sa lucrezi de acasa nu e job
-stai toata ziua acasa prin urmarea nu faci nimic( iti cad banii din cer)
-pentru tine e mai usor
-de ce esti obosita ca doar ai stat acasa?
Din pacate foarte multi inteleg ca daca nu mergi undeva la un birou si lucrezi de acasa, de fapt tu nu faci nimic sau ca asta nu e job.




2 comments:

  1. "nu ai sefi nesuferiti care sa te streseze"

    Nu ai intr-adevar sefi, dar ai clienti. Si majoritatea, in special cand esti freelancer, tind sa fie nesuferiti. Eu d-asta m-am si lasat de freelancing, pentru ca toti vor sa profite de tine si toti sunt extraordinar de nesimtiti. Ca sa nu mai zic de profitori si excroci care vor sa te tepuiasca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna,Daniel! Nu contest ceea ce spui tu pentru ca am trecut si eu prin asta la inceput dar in timp inveti sa-ti alegi clientii si sa eviti astfel de situatii. Pe .ro clientii nu au o educatie si asa cum spui si tu sunt cam nesimtiti, vor mult si de calitate la un pret foarte mic.Eu pana acum am avut clienti foarte ok carora le-am explicat de la inceput cum va decurge colaborarea noastra, ce ofer eu si ce asteptari am de la ei si au inteles, Unii au mai intarzaiat cu plata dar pana la urma a fost ok.
      Consider ca daca discutie de la inceput toate detalii, eviti foarte multa bataie de cap si poti sa-ti faci treaba in lniste.
      E alegerea fiecaruia, eu cred ca freelancing-ul este o optiune daca iti doresti o anumita libertate, pe de alta partea daca ti doresti o anumita stabilitate finaciara, un job e mai potrivit.

      Delete