Merge prost promovarea pe facebook. Am incercat si cu Google, la fel! Prost!
Nici nu o sa fie altfel, daca nu ai
cunostintele necesare! Romanul se pricepe la tot, de la politica, medicina,
rachete pana la campanii de online marketing.
Asta e concluzia mea dupa jdemi' de experiente cu oameni care sunt patroni
si stiu ei cum sa vanda online.
Mai profesionisti decat profesionistii,
acesti oameni vin la tine ca sa te invete cum se fac lucrurile sau doar sa-ti
explice ce stiu ei si tu nu stii.
Iti pierd timpul, nervii, ca in final sa
ajunga la concluzia ca nu prea stii tu
meserie, ca au citit ei pe niste formuri si mai au si un var de la
Bolintin care le-a spus ca nu merge pe internet ca a incercat si el.
Asa e, nu merge! Nu merge daca nu ai
facut in viata ta nimic in acest sens.
Cand te doare ceva, cel mai bine e sa te
duci la medic. El e specialistul , el a studiat medicina, tu ai cunostinte
minime, daca ai, deci nu ai cum sa te autodiagnostichezi sau sa-ti dai
tratament.
Cand ti se rup incaltarile, te duci la
cizmar sa le repart, nu?
Ei bine, cam asa stau lucrurile si cu
promovarea online.
Daca vrei ceva bine facut, te duci la
specialist.
In urma cu cateva zile, am o discutie cu
un posibil client despre o colaboarea pe social media- administrarea paginii si
derularea campaniilor de facebook ads.
Imi spune ce anume doreste si ajungem si la punctul sensibil.
Inainte de discutie am avut timp sa fac o
analiza rapida – pagina de facebook, magazin online. I-am spus din start cum
stau lucrurile pe pagina lui de facebook, adica deloc bine. Omul s-a aparat ca
el se ocupa si ca nu stie. Ajungem si la partea de promovare, atat pe facebook
cat si in google ads. Nu apuc sa zic ceva de google ads ca devine agresiv - nu
merge, am baga banii degeaba.
Nu i-am spus nimic. Daca nu merge, nu
merge si pace! Fara sa dezvolt subiectul dar imi venea sa-i spun vreo doua-trei
despre acest" nu merge". Pai normal ca nu merge daca nu stii ce faci
si cum sa faci!
Am incercat sa-i explic cat mai simplu
posibil ca promovarea pe facebook, adica un anunt cu poza si text nu inseamna
si o vanzarea, ca sunt factori care determina asta si ca sunt niste pasi de
urmat, ca e nevoie de strategie, de analize, de o campanie gandita bine. Si ca
mai departe chiar daca anuntul e bun si utilizatorul ajunge pe site, trebuie
sa-i oferi o experienta buna. Bla, bla, bla. de ragusisem explicandu-i.
Stau cu omul in telelefon vreo 40 de
minute, iti explic, ii dau si exemple, etc. Un fel de consiliere gratuita
pentru care, altfel, ar fi trebuie sa plateasca 100 de euro.
Incheiem discutia cu o promisiune de
oferta si daca pot eu sa ma uit mai bine pe afacerea lui si sa-i punctez niste
aspecte la care ar trebui sa lucrez. Ii spun ca asta se numeste consiliere si
il costa. Cand a auzit, a sarit repede - nu, nu asa detaliat, cateva lucruri
:D.
Pentru ca proiectul parea interesant, am
facut analiza, i-am trimis mail cu
oferta. Dupa cateva zile, imi spune ca e prea mult si ca nu intelege preturile.
I-am explicat ce inseamna o campanie de promovare profesionista, i-am detaliat
toate puncte si de ce diferentele de preturi pe care i le-am oferit eu la doua
tipuri de abonamente pentru campanii facebook.
Nu cred ca a inteles ceva, el era setat
pe pret si Dumnezeu cu mila.
Din pacate, la noi inca este foarte
prezenta aceasta mentalitate cu „sa fie
ieftin, bun si mult”.
Omul meu, isi facea campaniile singur si
erau praf, normal ca nu avea cum sa vanda cu asa ceva dar a refuzat ajutorul
unui profesionist.
In mod logic, un om care stie sa fac ceva
foarte bine a invatat pentru asta, implicit a investit bani si timp ca sa stie
cum sa faca ceva. Prin urmare, e firesc sa ceara un anumit pret pentru
serviciile lui, nu?
In mediul online ai o multime de
oportunitati, facebook si google iti pus la dispozitie numeroase unelte free pe
care le poti folosi pentru cresterea business-ului tau. Cred ca tocmai aici e o
problema, ne-am obisnuit totul sa fie gratis. Vrem sa producem, fara sa
investim nimic!
Si
a doua mare problema e cand ai atat de multe lucruri gratis la indemana oferite de facebook si google si totusi esti
deranjat ca trebuie sa platesti un serviciu prin intermediul caruia tu te
promovezi si faci bani!
Post a Comment