Header Ads

Merge prost promovarea pe facebook. Am incercat si cu Google, la fel! Prost!


Nici nu o sa fie altfel, daca nu ai cunostintele necesare! Romanul se pricepe la tot, de la politica, medicina, rachete pana la campanii de online marketing.
Asta e concluzia mea dupa jdemi'  de experiente cu oameni care sunt patroni si  stiu ei cum sa vanda online.
Mai profesionisti decat profesionistii, acesti oameni vin la tine ca sa te invete cum se fac lucrurile sau doar sa-ti explice ce stiu ei si tu nu stii.


 Iti pierd timpul, nervii, ca in final sa ajunga la concluzia ca nu prea stii tu  meserie, ca au citit ei pe niste formuri si mai au si un var de la Bolintin care le-a spus ca nu merge pe internet ca a incercat si el.
Asa e, nu merge! Nu merge daca nu ai facut in viata ta nimic in acest sens.
Cand te doare ceva, cel mai bine e sa te duci la medic. El e specialistul , el a studiat medicina, tu ai cunostinte minime, daca ai, deci nu ai cum sa te autodiagnostichezi sau sa-ti dai tratament.
Cand ti se rup incaltarile, te duci la cizmar sa le repart, nu?
Ei bine, cam asa stau lucrurile si cu promovarea online.
Daca vrei ceva bine facut, te duci la specialist.
In urma cu cateva zile, am o discutie cu un posibil client despre o colaboarea pe social media- administrarea paginii si derularea campaniilor de facebook ads.  Imi spune ce anume doreste si ajungem si la punctul sensibil.
 Inainte de discutie am avut timp sa fac o analiza rapida – pagina de facebook, magazin online. I-am spus din start cum stau lucrurile pe pagina lui de facebook, adica deloc bine. Omul s-a aparat ca el se ocupa si ca nu stie. Ajungem si la partea de promovare, atat pe facebook cat si in google ads. Nu apuc sa zic ceva de google ads ca devine agresiv - nu merge, am baga banii degeaba.
Nu i-am spus nimic. Daca nu merge, nu merge si pace! Fara sa dezvolt subiectul dar imi venea sa-i spun vreo doua-trei despre acest" nu merge". Pai normal ca nu merge daca nu stii ce faci si cum sa faci!
Am incercat sa-i explic cat mai simplu posibil ca promovarea pe facebook, adica un anunt cu poza si text nu inseamna si o vanzarea, ca sunt factori care determina asta si ca sunt niste pasi de urmat, ca e nevoie de strategie, de analize, de o campanie gandita bine. Si ca mai departe chiar daca anuntul e bun si utilizatorul ajunge pe site, trebuie sa-i oferi o experienta buna. Bla, bla, bla. de ragusisem explicandu-i.
Stau cu omul in telelefon vreo 40 de minute, iti explic, ii dau si exemple, etc. Un fel de consiliere gratuita pentru care, altfel, ar fi trebuie sa plateasca 100  de euro.
Incheiem discutia cu o promisiune de oferta si daca pot eu sa ma uit mai bine pe afacerea lui si sa-i punctez niste aspecte la care ar trebui sa lucrez. Ii spun ca asta se numeste consiliere si il costa. Cand a auzit, a sarit repede - nu, nu asa detaliat, cateva lucruri :D.
Pentru ca proiectul parea interesant, am facut analiza,  i-am trimis mail cu oferta. Dupa cateva zile, imi spune ca e prea mult si ca nu intelege preturile. I-am explicat ce inseamna o campanie de promovare profesionista, i-am detaliat toate puncte si de ce diferentele de preturi pe care i le-am oferit eu la doua tipuri de abonamente pentru campanii facebook.
Nu cred ca a inteles ceva, el era setat pe pret si Dumnezeu cu mila.
Din pacate, la noi inca este foarte prezenta aceasta mentalitate  cu „sa fie ieftin, bun si mult”.
Omul meu, isi facea campaniile singur si erau praf, normal ca nu avea cum sa vanda cu asa ceva dar a refuzat ajutorul unui profesionist.
In mod logic, un om care stie sa fac ceva foarte bine a invatat pentru asta, implicit a investit bani si timp ca sa stie cum sa faca ceva. Prin urmare, e firesc sa ceara un anumit pret pentru serviciile lui, nu?
In mediul online ai o multime de oportunitati, facebook si google iti pus la dispozitie numeroase unelte free pe care le poti folosi pentru cresterea business-ului tau. Cred ca tocmai aici e o problema, ne-am obisnuit totul sa fie gratis. Vrem sa producem, fara sa investim nimic!
 Si a doua mare problema e cand ai atat de multe lucruri gratis la indemana  oferite de facebook si google si totusi esti deranjat ca trebuie sa platesti un serviciu prin intermediul caruia tu te promovezi si faci bani!

No comments