Header Ads

Aici si acum


Imi revine in minte ideea sacaitoare de acum si aici.

Gasesti peste tot conceptul acesta. Multi aspiram la el, si la fel de multi il disecam parca intr-o incercare compulsiva de a ne convinge ca asta e calea cea buna.

De ce aici si acum? Tot mai des imi alung din ganduri visurile, planurile, viitorul si trecutul pentru a fi ancorata in prezent.



Suntem atat de obisnuiti cu rutina bungee jumping-ului intre a fost si va fi incat momentul acesta, acum, aici, devine o  punte invizbila intre cele doua. Doua notiuni la fel de efemere dar care au mai multa puterea asupra noastra decat realitatea.

Cum ajungem sa jonglam cu vietile noastre intre doua timpuri, ingnorand complet singurul lucru palpabil: prezentul?

De ce ajungem aici si, mai important de atat, cum facem sa traim in prezent?

Devine aceasta notiune de a trai in prezent muntele pe care trebuie sa-l cuceresti pentru a te simti cu adevarat liber, fara vreo sfoara invizbila care sa te traga inainte sau inapoi, dupa propriul plac.

De ce e atat de complicat un lucru care e cu desavarsire atat de banal?

De ce este nevoie de o viziunea asupra momentulu prezent? De ce avem nevoie de mii de pagini de filosofie indiana care sa ne invete sa traim in prezent?

Cum reusim noi sa complicam totul cand in realitate e atat de simplu.

Daca ne-am dezbraca de tipare, dorinte materiale, principii, dogme, orientari morale si am fi, pur si simplu, noi, acum si aici? Oare am putea sa ne bucuram de cer fara sa vrem sa fie mai mult decat ceea ce este? Oare am putea sa respiram aerul parfumat al unei dimineti de mai fara sa ne gandim la ceva? 

Pur si smplu sa fim prezenti in acel moment.

Cred ca aici e problemea noastra, nu stim cum sa fim prezenti, am uitat sa fim reali, autentici. Avem nevoie sa invatam ca viata nu inseamna multitasking ci, dimpotriva.

Fiecare moment pe rand, fara graba.

Cum invatam sa facem asta intr-o lume in care toti alearga intr-o mie de directii deodata? Exista un manual care sa te invete sa traiesti in prezent, sau totul tine de tine?


No comments