Header Ads

Daca azi ar fi ultima zi din viata ta?


Ce ai face cu ea?
Ma tot gandesc la intrebarea asta de cateva saptamani dar cumva evit sa fiu sincera cu mine in totalitate. Am o teama ca am sa realizez cate lucruri si ganduri inutile imi umplu viata.
Cate dintre lucrurile pe care le am de fac azi ar mai conta daca asta ar fi ultima mea zi pe acest pamant? Toata lupta asta de a face, a avea, a fi ar mai avea vreo valoare sau pur si ar inceta sa mai existe in mintea mea?
M-as infuria ca e ultima mea zi ?As face o retrospectiva? As plage disperata ca mai vreau timp. Sau m-as impaca cu mine si cu cei din jur, mi-a aceepta viata asa cum e si as fi recunoascatoare pentru tot ce mi-a fost dat sa traiesc.
As alege in ultima mea zi sa traiesc intens si sa fac ceva din toate lucrurile trecute pe lista de dorinte?

 M-as plimba pe strazi, mi-as bea cafeaua linistita privind cerul. Poate ca as citi ceva .Si cel mai probabil as scrie, as scrie atat de mult pana cand degetele mi-ar amorti. Asta stiu sigur ca as face. As scrie totul despre viata mea, pas cu pas, etapa  cu etapa, om cu om si experienta cu experienta, fara sa ratez nimic. Le-as scrie oamenilor dragi cat de mult ii iubesc si ce inseamna ei pentru mine. Le-as scrie si ca nimic nu e etern si ca fiecare lucru isi are propriul ritm si timp.
Acum spun, cu detasarea omului care nu se afla in aceasta situatie, ca as face din ultima mea zi cea mai frumoasa amintire.

De cate ori nu am  auzit „Sa traiesti fiecare zi ca si cum ar fi ultima?” Probabil ca si voi ati spun ce prostie, nu ai cum sa faci asta. Si daca totusi e posibil?
Da, ne pierdem in lucrurile marunte care maine nu vor mai conta si refuzam adevarul ca putem sa ne facem curat in viata. Putem alege ce vrem si ce nu. Ne putem detasa de oamenii care nu aduc nimic bun in viata noastra, dimpotriva.  

Noi avem puterea de a spune stop. Noi si numai noi! Fericirea si linistea noastra nu e responsabilitata nimanui. Doar a noastra!

Daca totul pare sa fie impotriva ta, ia-o pas cu pas. Nimic nu se schimb peste noapte, nu devenim mai destepte peste noapte, nu slabim peste noapte si nici nu construim o cariera de succes peste noapte. Totul are nevoie de timp si cel mai important lucru pe care il poti face e sa incepi azi.
Indiferent de ceea ce ti doresti, daca este cu adevarat  important pentru tine, fa ceva pentru realizarea lui in fiecare zi. Si simplu fapt ca iti acorzi 5 minute pe zi sa te gandesti la visului tau inseamna un pas mai aproape de realitate.
O sa-mi spui ca vorbesc din carti, ca ai mai auzit asta de o suta de ori pana acum. Da si nu. Eu vorbesc din experienta mea, din tot ce am trait pana acum. Pentru fiecare dintre noi, reteta are alte ingrediente iar fiecare are momentul lui. Dar asta nu inseamna ca nu putem sa ne inspiram, sa ne gasim motivatia pentru propriile obiective in realitate celorlalti.
Daca azi ar fi ultima zi din viata ta, ce ai face?








1 comment: