Header Ads

Ceva de ramas bun


   


Orice sfarsit e un nou inceput!

Detasarea de un loc in care ai petrecut foarte mult timp, cam 10 ani, este uneori cel mai bun lucru  care ti se poate intampla, e singura modalitate in care iti poti permite sa emiti concluzii, sa pui etichete si sa inchizi capitole care nu mai fac parte din prezentul tau.
Este si momentul in care realizezi cat timp ai pierdut incercand sa te convingi singura ca ai nevoie de job-ul ala, ca nu stii altceva, ca tu nu poti mai mult.
Ghici ce?! Totul este in imaginatia ta! Acolo, este o alta lume care asteapta sa faci parte din ea.
Tu ai puterea sa alegi! Stiu, suna motivational! Chiar este, dar dincolo de asta, esenta este ca poti mai mult, meriti mai mult si ai la indemana tot ce iti trebuie ! Te ai pe tine si atata timp cat esti sanatos /santoasa nu ai nici o scuza!

 "Nu stiu sa fac altceva! Eu nu stiu sa fac nimic! Nu stiu ce vreau sa fac!” Si tocmai acest nu stiu este atuul tau! Pentru ca in felul asta ai ocazia sa experimentezi, sa incerci, sa vezi ce iti place!
Nu spun ca e usor sa faci pasul, dar la fel este si sa stai pe marginea abisului si sa te intrebi cum e dincolo, sa te incarci de frustrari si nemultumiri.
Tocmai aceasta detasare te face sa pui sub lupa lucrurile care pana acum ti se pareau firesti. Zona de confort, aceasta capcana in care cadem cu  totii si negam  cu vehementa asta, nu este altceva decat piedica pe care ne-o punem siguri in calea evolutiei.
 Mereu vrem mai mult, o  functie mai buna, mai multi bani, altceva, sau poate vrem sa ne simtim respectati, apreciati, vrem sa ni se arate ca pentru cineva munca noastra conteaza, indiferent care e aceea, fie ca esti director sau un simplu operator.
Avem nevoie de validare, de gadilarea orgoliului, avem nevoie sa simtim si sa ne simti bine cu noi si cu ceea ce facem, indiferent de domeniu. Avem nevoie de comunicare, de respect, de toate acele elemente care fac ca munca in echipa sa devina munca in familie. Si atunci cand nu avem macar o parte din toate acestea, e momentul sa tragem linie.
 Nu sunt cuvinte mari, din perspectiva mea de acum, din unghiul asta de detasare aproape completa. Desigur, este doar experienta mea, si nu este general valabila. Spun detasarea aproape completa pentru ca desi ma simt foarte departe de acel spatiu, oamenii, colegii sunt foarte aproape.
La birou ca si acasa ai parte  de un mix de temperamente, de oameni care mai de care mai diferiti, cu probleme si asteptari diferite. Ca in familie, ne certam dar pana la urma gasim o solutie!(Nu-i asa, Rodi?)
 Detasarea de un loc, nu inseamna detasarea de oameni! Dimpotriva, te face cumva sa-i vezi mai bine, sa realizezi ca au fost momente ca te-ai comportat stupid, ca ai ratat sanse de a-i cunoaste pe unii mai bine, ca tu ai pierdut de fiecare data cand ai ales sa nu te implici.
 Cand stai foarte mult intr-un loc, ai ocazia sa fi observator in spectacolul-viata al celorlalti. Poti sa-i observi, sa-i analizezi, sa-i judeci si sa-i condamni, poti sa te bucuri tacit pentru reusite lor si poti sa te inspiri din realizarile lor, din curajul si din visele lor.
Eu am avut norocul sa cunosc oameni minunati care mi-au devenit si prieteni si poate ca tocmai de aceea acum e  atat de greu sa vorbesc despre ei.
In 10 ani, am avut multi colegi, unii au venit si au plecat fara sa lase vreo urma in viata mea, altii m-au inspirata cu perseverenta si determinarea lor de  a-si depasi limitele, altii cu sensibilitatea si bunatatea.
Au fost momente in care  m-am simt minunat acolo, cand a fost ziua cuiva, de Secret Santa, de fiecare data cand am avut un proiect special si toti au fost acolo fara exceptie, zi si noapte sau cand unuia dintre noi i se intampla ceva special.
Sunt oameni care m-au facut sa rad in cele mai urate zile din viata mea, oameni care mi-au intins mana fara ca macar sa ma cunoasca. Au fost si oameni care nu mi-au placut si cu care nu am reusit sa comunic, insa pe acestia i-am uitat.
Am primit multe lectii in toti acesti ani, am adunat amintiri si multa experienta. Experienta de viata, nu profesionala, cu toate ca poate la un moment dat imi vor fi de folos toate informatiile adunate acolo.
O data cu timpul s-au schimbat lucrurile iar oamenii s-au schimbat si ei, din pacate nu in bine. Am asistat la atatea plecari incat la un moment dat am simt ca toate proiectele mele sunt sortite esecului. M-am simtit o ratata, asta e cuvantul! Dar m-am regrupat de fiecare data si mi-am spus ca visele mari cer sacrificii la fel de mari!
Am invatat ca niciodata o comparatie nu o sa faca bine, dimpotriva!

Acum m-a despartit de o mana de oameni incredibili! Fiecare special in felul lui. Un fel de puzzle in care ma simteam atat de bine!

Dragilor, va multumesc pentru tot! Va multumesc ca ati lasat vrajitoarea din mine sa va streseze si sa va inebuneasca de cap. Va multumesc ca m-ati lasat sa visez cu ochii deschisi ore intregi cand stiu ca va doreati sa tac, ca i-ati permis copilului rasfatat din mine „sa iti planga de mila si sa se vaicareasca prosteste cu nevoile sale speciale”.  Va multumesc ca mi-ati permis sa fiu eu!

Cu drag,
A voastra vrajitoare!:)

PS : Dream big, keep it simple!;)






No comments